2015. október 30., péntek

Változni, fogyni és Gombóc Artúr


Minden ugyanolyan, mint amilyennek megismerted. Éppen ez a lényeg. A változás benned van.
John Scalzi



Nem mondhatnám, hogy ideális az időzítés, de úgy döntöttem változtatok az életmódomon, ugyanis fogyni szeretnék.
Mivel nem ez az első nekifutásom, ezért pontosan tudom, melyik az az út ami nem a célba vezet, de mivel nem ez az első nekifutásom, azt is tudom, hogy hol szoktam a küzdelemben alulmaradni.

Elméletileg egy nagyon egszerű folyamatról van szó, gyakorlatilag viszont hiába az egyszerűség, mégsem sikerül mindig elsőre, némelyeknek pedig talán sohasem.
Mint minden más, ez is fejben dől el.
Ha sikerült meghoznunk a döntést, akkor három dolog van amit érdemes megetenni:

  1. Az étkezés megtervezése, amolyan mintaétrend kialakítása, beleértve a nasikat is, főleg a nasikat. Ez azért fontos, hogy ne történhessen meg olyan, hogy éhes vagyok, és nincs a közelemben a megfelelő étel, vagy rágcsálnék valamit,de úristen mi legyen az... stb.
  2. A rendszeres mozgás kialakítása. Hol történjen, mi legyen az, mikor történjen? 
  3. Naptár beszerzése. 

Nekem a naptár nagyon sokat segített. Egy egyszerű, hetes beosztású naptárat szoktam használni, ebbe írom be előre a főzési terveket, és még azt is, amit valójában aznap elfogyasztottam. Az edzéseket is lehet itt vezetni, és a hetenkénti mérlegelések eredményeit.

Idáig egyszerű, tényleg semmi bonyolult dolog nem történt, amit ne lehetne betartani, de most elárulom, hol szoktam megbukni.
Az egyik gyengém, a péksütemény, méghozzá az összes. Nem is emelném ki semelyiket, mert mindegyik jöhet, sós, édes, töltött, töltetlen. Olyan vagyok, mint Gombóc Artúr, csak Én nem a csokoládéért rajongok, hanem a friss, puha, illatos pékárukért.
A másik pedig, a vacsora utáni időszak. Ez nem az éhségről szokott szólni, hanem a "csak úgy ennék még valamit"-ről, és ez az az érzés, amit tényleg nehéz leküzdeni. Talán ilyenkor a legjobb lenne lefeküdni aludni, de hát szerintem utoljára ovis koromban bújtam ágyba este nyolckor.
Mindegy.Az erő velem van, Én meg az erővel, semmi kétség, menni fog!

Ennyi lenne a feladat. Holnap kezdődik és ha minden jól megy, akkor boldogan éltek, míg meg nem haltak.


Ötleteket, észrevételeket ide írhatsz: maradjszep@gmail.com












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése